Udaipur, city of lakes

31 januari 2019 - Udaipur, India

Vanochtend rond half acht wakker geworden. We doen ons ding en er blijkt wat minder gang in de zitten dan de afgelopen dagen. De nacht is dan ook wat onrustig verlopen. Er zit een grote uitgelaten familie van de bruidegom uit Nagpur in het hotel die vandaag gaat trouwen. Vandaag ontbijten we lekker buiten in de tuin, heerlijk met het zonnetje erbij. Rond negen vertrekken we met een nieuwe gids richting City Palace. Wat een enorm paleis met veel kleur, pracht en praal. In het achterste gedeelte woont de zoon van de laatste maharanna. Je ziet ook duidelijk de sporen van de laatste bewoners van het deel het paleis waar wij mogen komen, veel meer aankleding en interieur. Iets wat je in andere paleizen aan je fantasie moet overlaten. Tijdens onze wandeling zien we de zoon(westers gekleed) op zijn gemak zijn weg tussen de toeristen banen. Op zijn Nederlands zouden we gezegd hebben, hij is zo “gewoon“ gebleven. Afsluitend stappen we in een bootje richting het zomerverblijf, waar nu een hotel en restaurant is gevestigd. De familie van de Maharanna heeft nog meerdere paleizen en veel daarvan is omgebouwd tot luxe hotels. De moderne manier van geld verdienen. In het zomerpaleis kuieren we relaxed de tuin door totdat de boot ons weer terug brengt.

Samen met onze gids gaan we nog even de Bazar bezoeken. Eerst even samosa scoren. Helaas niet voor Suze. Normaal zou ze nooit nee zeggen maar nu heeft ze geen trek. Ze voelt zich wat onbestemd. Vele stalletjes met o.a. geurige kruiden, brokken onbewerkte rietsuiker en gevlochten manden. Suze scoort nog wat Masala kruiden voor thuis in de thee. Tevens vinden we nog een paar klei kopjes voor de thee. Niet de mooiste, maar als souvenier prima te doen. Hebben we toch nog een aandenken van onze Masala tea experience in Jaipur. Tijdens onze wandeling scheren vele brommertjes met veel getoeter vlak langs ons heen. Een drukte van je welste.

Op weg naar het hotel besluiten we voor vandaag niets meer af te spreken. Ff tijd voor ons zelf. Suze probeert ff tukken in onze kamer en Jannie gaat richting roofterras om in het zonnetje te zitten. Al gauw zit Jannie boven in te dutten en gaat Suze naar de tuin om ook lekker in het zonnetje een boek te lezen. Helaas heeft Suze nog geen trek en probeerde met de geur van haar labello onder haar neus de indiase geuren te verdrijven. Ze wordt alleen al van de gedachte aan indiaas eten en-geuren helemaal niet goed 😳 waarschijnlijk is haar fruitshake van gisteravond de boosdoener ? We hebben namelijk verder steeds hetzelfde gegeten. Buiten in de tuin zittend spit onze huisfotograaf Suze door haar rijkelijke collectie kiekjes om deze te selecteren en te bewerken. Een hele opgaaf want gemiddeld scoort ze toch gauw 200 foto’s per dag 😳 We willen natuurlijk dat het thuisfront niet een overload krijgt en met veel plezier ons blijft volgen.

1. André:
    31 januari 2019
    Beterschap gewenst aan de huisfotograaf. Waarschijnlijk was het niet een gewone fruitshake, maar een "afval-shake" ;-)
    En veel plezier met de trouwerij; benieuwd hoe dat feest vanavond jullie vakantie "verrijkt".
  2. Suze:
    31 januari 2019
    Ik ga nu aan de cola en banaan. En een kopje thee. Hopelijk heb ik morgen mn gewone eetlust weer terug😃