New Delhi

5 februari 2019 - New Delhi, India

De trein heeft een beetje vertraging. We zijn wel blij dat we de benen weer kunnen strekken. Station Delhi is erg groot, maar voor we kunnen denken waar we naar toe moeten duikt een bekend gezicht op...Sanju☺
Hij brengt ons naar het hotel waar de reis ook begon. Jannie herinnert zich vooral de "stickey floor" maar nu lijkt het allemaal goed schoon.
Als we weer een beetje "by sûpe en stút" zijn gaan we weer op pad. Eerst naar de lotustempel. Een enorme hoeveelheid toeristen kwam op hetzelfde idee, maar alles verloopt zeer netjes en geördend. De tempel is gebouwd voor een nieuwe wereldreligie welke als doel heeft alle mensen en rassen in één geloof te verbinden.

Daarna rijden we bij een factoryshop langs  maar daar zijn we gauw klaar. Veel mooie spullen. Ook veel dingen die we eerder gezien hebben bij verschillende paleizen en forten, maar nee, niet voor onze friese vensterbank😖
Daarna een mooi stadspark in. Hier heb je geen idee dat je temidden van alle stadsdrukte zit. Het lijkt wel de dag van "stelletjes-reportages" Om ons heen wordt er druk gekiekt, geposeerd en gestyled. Wel vreemd om te bedenken dat deze bruiden en gommen elkaar waarschijnlijk nog niet zo lang kennen.

Sanju brengt ons naar een totaal ander restaurant. Luxer, westerser en moderner. Ze begrijpen onze wensen ( wij willen altijd graag " van alles wat") en laten het een beetje aan de kok over. Niet gezegd dat we vegetarisch willen( lijkt ons altijd het veiligste) maar dat blijkt juist hier verrassend goed uit te pakken. Heerlijke stukjes gegrilde kip met verschillende kruidige marinades. En natuurlijk de lentil, rijst, en de carlic naan. Hebben we onze vleesloze dagen weer ruimschoots ingehaald.😉 De rekening was best royaal voor ons doen, maar dat was het zeker waard. Nu gauw naar het hotel. Kan Sanju nog lekker met vrienden op stap.

1. André:
    5 februari 2019
    Ik lees dat jullie blij waren de benen weer te kunnen strekken. Maar hoe was de treinreis zelf? Niet bijzonder of...?
  2. Wilma Bruinsma:
    5 februari 2019
    Nog ff genieten van alle lekkere ingrediënten India en dan weer terug naar de Hollandse /Friese pot. Goede reis terug. Dikke tût.
  3. Jeltsje Bangma:
    6 februari 2019
    Wat hebben jullie veel gezien/beleefd/genoten/gereisd. Prachtig om zo door dit land te reizen. Alvast een goede terugreis.