Bundi

29 januari 2019 - Bundi, India

Vanmorgen de wekker om half acht. Het voelde bijna als uitslapen.
Gisteravond in de lobby van het hotel nog druk geweest met ons verhaal en de foto's. Stoeiend met de wifi, welke in kwaliteit en aanwezigheid nogal wat te wensen overliet😕
En ook daar geen kachel en deuren lekker open..... Zaten we met onze sjaals en vesten alsnog te vernikkelen. Met sokken aan en plaids omgewikkeld om onze ijvoeten toch lekker in slaap gevallen.
Onderweg loopt er weer van alles over de weg. Sanju manoevreert behendig tussen de koeien, geiten en hele kudde's door. Eenmaal moet hij toch stoppen( gewoon, midden op de rijbaan😳) om een puppy voor de auto weg te halen. Dit hondje leek er een spelletje van te maken om steeds onder de auto te gaan zitten. Uiteindelijk wist Sanju het beestje met een koekje weg te lokken zodat wij weer verder konden.O nderweg scoren we nog even een heerlijk bakkie masala tea bij een lokaal tentje aan de weg. We genieten in het zonnetje aan een watertje op, in onze ogen ogen, aftandse plastic stoeltjes tussen alles wat is weggegooid, uiteindelijk vinden we beide dat op deze manier theedrinken ons veel meer beleving geeft dan een stop bij een toeristen tent. Aangekomen in Bundi worden we gedropt bij ons hotel. Een mooi hotel in koloniale stijl in het centrum van het dorp. Over een uurtje komt onze guide HiManshu ons ophalen voor een tour door het paleis. We skippen onze trip naar het fort en verkiezen een wandeling terug naar het hotel langs de markt en de vele winkeltjes. Het paleis is erg kleurrijk en onze guide geeft ons de ruimte om lekker om alles te bekijken en geeft op een prettige antwoord op onze vragen en verteld interessante dingen. Hij voelt goed aan wat we wel en niet leuk vinden. Zijn engels is zeer goed zorgt ervoor dat we makkelijk kunnen communiceren. Het is leuke vlotte jongeman die vele dorpelingen kent en geliefd is. Op het dakterras van het paleis drinken we in het zonnetje nog een bakkie thee alvorens we nog even een sieraden shop in gaan. Suze scoort nog even een paar mooie stenen voor een armband en verlaten het paleis. Op naar de markt zien we vele winkeltjes en stoppen we voor een snack Samosa. Tevens scoren we nog een soort manderijn, heerlijk zoet. Altijd handig om een local bij je te hebben die te stekkies weet. Verder genieten wat er om ons heen gebeurt lopen we richting ons hotel waar we afspreken om s’avonds met onze gids te gaan eten. We weten dat hij goed gezelschap is en verheugen ons erop om na een lekker warme douche weer op pad te gaan.

Schrijvend in de lobby aan ons reisverslag komt Himanshu ons ophalen. Hij stelt voor om achterop zijn motor richting het restaurant te gaan. Wij nemen zijn voorstel ter harte. Blijkbaar geeft hij ons voldoende vertrouwen om achterop te springen. Iets wat we thuis waarschijnlijk niet gauw zouden doen. Zonder aarzeling stuurt Himanshu behendig zijn motor de weg op en vervolgt relaxed zijn weg in het drukke verkeer door vele kleine straatjes richting het restaurant. Aangekomen op de plek van bestemming betreden we vele treden om uiteindelijk op een dakterras uit te komen met een fantastisch uitzicht. Ondanks dat het reeds donker is ervaren we dit als een heerlijk stekkie. Gelukkig is het niet zo koud als gister en kunnen we prima buiten zitten. We hebben het gezellig met onze nieuwe tafelgenoot en gastheer die af en toe richting keuken glipt om mee te helpen. Zijn oom is namelijk eigenaar van het restaurant. Vele onderwerpen worden besproken en we ervaren dat we te maken hebben met een jongeman die zich heeft ontworsteld van oude Indiase tradities en streeft naar meer liberale waarden. We eten smakelijk van wat ons wordt voorgeschoteld en drinken King Fischer bier. Na een kopje koffie wordt de motor weer gestart om ons easy going weer terug te brengen. We danken onze nieuwe vriend voor zijn leuke gezelschap en gaan richting de lobby om onze nieuwe belevenissen in het reisverslag te zetten. Het is er aangenaam vertoeven ondanks dat de deur open staat.

1. André:
    29 januari 2019
    Wat jullie er al niet voor over hebben om de thuisblijvers een mooie update te kunnen geven. En wel grappig om te lezen dat de weg bestemd is voor vele soorten verkeer ;-)
  2. Hedwig:
    29 januari 2019
    Sluit me aan bij André's zijn reactie! Als ik s avonds thuiskomen, effe snel mijn email openen of er weer zo' n bloggie van jullie is. En dan ff lekker meegenieten! Prachtige foto's ook👍. Blijf vooral genieten van al dat moois en wonderlijks daar , dames!
  3. Wilma:
    30 januari 2019
    Super, wat jullie beleven. Heel leuk voor ons om te lezen en zo een klein beetje mee te beleven.😘
  4. Jeltsje Bangma:
    30 januari 2019
    Prachtige foto's en een mooi verhaal. Wat een belevenis. Trouwens dat puppy had ik meegenomen😀